2009. augusztus 31., hétfő

Miért esett el Rossi Indianapolisban?


Fordult a kocka a MotoGPben! Brnoban Rossi nyert, Lorenzo esett, Indianapolisban Jorge Lorenzo nyerte könnyedén a futamot, miután Dani Pedrosa előtte, Valentino Rossi pedig mögötte bukott.

Valentino Rossi néhány kör erejéig vezette a mezőnyt, de csapattársa könnyedén megelőzte, majd elkezdett távolodni tőle. A Doctor megpróbált felzárkózni, de nem bírta Jorge tempóját, és teljesen ártatlan szituációban oldalára fektette a Yamahát. Miután a pályamarshallok segítségével felkanalazta a motort, visszatért a versenybe, de csupán közepes tempót tudott motorozni sérült motorjával, így hamarosan kiállt a versenyből.

Valentino Rossi: "Mondanom sem kell, hogy szörnyen csalódott vagyok... Igaz ugyan, hogy egész hétvégén küzdöttünk a beállításokkal, ugyanakkor mára sikerült sokat javítanunk rajta, így a futam első felében tartani tudtam a tempót Dani Pedrosaval. Miután ő elesett, tudtam, hogy Jorge és köztem fog eldőlni a futamgyőzelem sorsa, de annyira jól ment, hogy tippelni sem mertem, ki lesz a befutó. Persze jobban jártam volna, ha másodikként érek célba, mintha nullázok, de ezen sajnos már nem tudok változtatni."

A Doctor egy olasz tévécsatornának (Italia1) azt is elárulta, miért esett el Indianapolisban! Teljes mértékig beismerte, hogy az ő hibája volt, nem próbált meg szépíteni a dolgon: "Az egyes számú kanyarba kicsit szélesen mentem be, s amint vissza akartam térni az ideális ívre, túlságosan balra tartottam, így a pálya poros részén voltam kénytelen fékezni. S amint jobbra döntöttem a motort, azonnal kiszaladt alólam. Bevallom őszintén, ott, abban a pillanatban nem igazán értettem, miért estem el. De aztán megnéztem az adatokat és egyértelművé vált, hogy ez volt a hibázás oka: másfél méterrel távolabb voltam az ideális ívtől, s ahogy vissza akartam térni rá, a koszos részen fékeztem, elment az első kerék tapadása és egyszerűen elestem."

Nincsenek megjegyzések: