2009. június 28., vasárnap

Rossi 100x jobb mindenkinél! - videóval

Valentino Rossi, ahogy már megszokhattuk az elmúlt években, újabb fejezetet írt a gyorsasági motoros világbajnokság történelem könyvébe. 13 évvel első, 125 kcm-es győzelme után, behúzhatta a 100. GP győzelem után járó strigulát Assenben! 2004 óta Yamahás szolgálatának ez a 40. sikere. Nagyon kerek számokkal teli éve ez a Doktornak, hiszen idén töltötte be 30. életévét.

Rossi természetesen most is lelkes fan clubjával eszelte ki a geget, amivel még emlékezetesebbé teheti ezt a napot: egy 25 méter hosszú molinót tekertek szét a pályán, melyen mind a száz grand prix győzelme látható, megszámozva, képekkel illusztrálva. Nézd meg az utolsó körről és az ünneplésről a videót, eredeti olasz kommentárral (Cento percento Rossi! Cento percento quaranta sei! Azaz magyarul: 100% Rossi! 100% 46!)


Valentino Rossi (42'14.611): „Nagyon megható pillanat ez nekem! Egész életemben emlékezni fogok erre! Amikor a 70. győzelmemet értem el, nagyon távolinak tűnt a 100, és most mégis itt vagyok. Ez persze sok embernek köszönhető, mint például Jeremy és a szerelőim, akik már 10 éve velem vannak és az egész csapat, akik mindig 100%-ot nyújtottak, s a lehető legjobb motor adták alám. Külön meg szeretném köszönni a barátaimnak, akik egész életemben velem voltak, édesapámnak, Grazianonak, aki 30 évvel ezelőtt nyert itt, Assenben, amikor még kisbaba voltam, és édesanyámnak, Stefanianak, aki mindig támogatott. Fantasztikus mindezt elérni pont itt, Assenben, hiszen ez a „Katedrális”, a motorversenyzés fellegvára. Ezzel a 100 győzelemmel még csak a második vagyok, hiszen Agostini 22 győzelemmel többet ért el, s számomra még mindig ő a legnagyobb!”

Talma 16. lett Assenben


A szombat reggel ismét az időjárás találgatásával telt, mindenki az próbálta megfejteni, hogy a szürke felhőkből mikor hullik majd csapadék. A bemelegítő edzésen száraz körülmények között körözhettek a versenyzők.
Ezen a húsz perces tréningen Talmácsi Gábor kipróbálta a verseny beállításokat, jó köröket teljesített. Ezt követően részvett a MotoGP versenyzők parádéján, ahol kabrió sportautókkal vitték körbe a szervezők a király kategória pilótáit, ezzel is kedveskedve a szép számmal összegyűlt publikumnak.
Talma élete második nyolcszáz köbcentis rajtjához állhatott oda, ehhez képest öt versenyzőt is megelőzött az első kanyarig. Négy körön át a tizenötödik helyen motorozott a magyar világbajnok, ezután a tizenhetedik helyre csúszott vissza. A két Scot Hondás, Talmácsi és Takahashi hosszú körökön át egymás mögött motorozott. A helyzet már nem változott a végéig, Talma a múltkori helyezéséhez képest egy helyet előrébb lépett és a tizenhatodik helyen zárt. Takahashi tizenötödik lett, és ezzel egy világbajnoki pontot szerzett.
Egy hét múlva az Egyesült Államokban, Laguna Seca-ban verseng a MotoGP kategória.

Talmácsi Gábor: "Az elején nagyon jól ment minden, meccsben voltam a többi versenyzővel. Aztán kicsit csökkent a tapadás, és nem tudtam olyan gyors köröket menni. Ez volt a második versenyem, egyre többet tudok a motorról, a következő versenyen már szeretném megszerezi az első világbajnoki pontjaimat. Gratulálok Valentino Rossinak a századik sikeréhez, nagyszerű, amit évek óta a pályán, és azon kívül is tesz."

Yuki Takahashi: "A start nem úgy sikerült, ahogyan szerettem volna, de később sikerült feljebb küzdenem magam. Ekkor azonban, erős fájdalmaim voltak a törött ujjamban és a hátamban, és nem tudtam kellően koncentrálni. Az amerikai versenyig remélem javulni fognak a sérüléseim, és jobb teljesítményre leszek képes."


Holland Nagydíj, Assen, 2009.06.27

1. Rossi
2. Lorenzo
3. Stoner
4. Edwards
15. Takahashi
16. TALMÁCSI

Faster Management

Zarconak most nem sikerült a pontszerzés



Szombat a verseny napja a Holland Nagydíj helyszínén Assenben a Gyorsasági Motoros Világbajnokság résztvevői számára. Mindenki az eget kémlelte, hogy a szürke felhők esőt is rejtenek-e magukban. A szárazon megrendezett bemelegítő edzés után Johann Zarco vb-s karrierje hetedik rajtjához állhatott oda.


A fiatal tehetség a negyedik sorból indult, a tizenhatodik helyről. Johann jól rajtolt, és a hatodik helyért csatázott egy tízes bollyal. A nyolcadik körben az utolsó kanyar kombinációban valaki hátulról neki ment, és a francia versenyző elesett. Gyorsan visszaállt a versenybe, de csak a huszonnegyedik helyről folytathatta a küzdelmet. A hátralévő tizennégy körben folyamtatos előzte meg a riválisait, és végül a huszonegyedik helyen zárt. Zarco összetettben a tizenhatodik helyen áll.

Johann Zarco: "Jól rajtoltam, az első tízbe kerülésért csatáztam, amikor valaki az egy féktávon nekem jött, és ettől elestem. Próbáltam utána felzárkózni, de már nem sikerült. Értékes pontokat hagytam Assenban. Sachsenringig van idő egy kis pihenésre, majd már a Német Nagydíjra kell koncentrálnom."


Faster Management


2009. június 26., péntek

Talma 2 másodpercet javult!

Borús reggelre ébredt a MotoGP mezőnye a Holland Nagydíj második napján. A csapatok azt találgatták, hogy esni fog-e az eső a délelőtti szabadedzésen, avagy sem. Végülis száraz pályán próbálgathatták a pilóták a motorokat, és szinte mindenki javítani tudott a tegnapi idején.

Talmácsi Gábor jelentős fejlődést mutatott, hiszen egy másodperccel felülmúlta csütörtöki produkcióját. Talma a tizenkilencedik helyen zárt, csapattársa Yuki Takahashi pedig eggyel előtte végzett. Az eső délután is megkímélte a mezőnyt, így száraz körülmények között rendezték az időmérőt. A magyar versenyző remekül kezdett, és további tizedeket faragott köridején. Aztán kicsit állítgatni kezdték a motort, ezért Talma csak az edzés végén tudott újra igazán gyors köröket futni. Az új gumival aztán újabb másodpercet vert saját délelőtti idejére. Yuki Takahashi tizennyolcadikként zárt.

A Holland Nagydíjat holnap 14 órától rendezik.

Talmácsi Gábor (1’39.407): "Ma két másodpercet fejlődtem a tegnapi időmhöz képest, de így is rengeteg dolgunk van még a motor beállítása terén. Még néhány változtatást meg kell tennünk ahhoz, hogy holnap versenyképes legyek. Nem kapkodunk, lépésről lépésre haladunk előre, hosszú távon ez lesz a kifizetődő. Holnap sokáig szeretnék a többiekkel együtt maradni, huszonhat körös a verseny, amely komoly koncentrációt igényel majd."

Yuki Takahashi (1’38.619): "Barcelonában eltörtem az ujjam, és tegnap itt is elestem, ehhez képest nem rossz az időeredményem. Talmával összevetjük majd az tapasztalatinkat és a mérnökökkel kiegészülve megpróbálunk jó verseny-beállításokat találni. Szeretnék holnap jól rajtolni, és akkor még bármi megtörténhet."



Holland Nagydíj, Assen, 2009.06.26 időmérő:

1. Rossi 1’36.025
2. Pedrosa 1’36.110
3. Lorenzo 1’36.393
4. Stoner 1’36.633
5. Edwards 1’36.760
18. Takahashi 1’38.619
19.TALMÁCSI 1’39.407

Zarco a 4. sorból indulhat


Szerencsére a felhőkkel eső nem érkezett a Holland Nagydíj helyszínére. A versenyzők és mérnökök egész nap találgatták, hogy milyen körülményekre kell készülni, de végül minden edzést száraz aszfalton bonyolítottak le. Johann Zarco már az első szabadedzésen három tizeddel megjavította tegnapi idejét, melyet az időmérő edzésen további másfél másodperccel múlt felül. Azonban a többiek is előreléptek, így Zarco a tizenhatodik helyről vághat neki a holnapi versenynek.

Johann Zarco nyilatkozata: "A negyedik sorból indulok holnap, amin egy jó rajtot követően gyorsan változtathatok. Nagyon kell figyelni ezen a pályán, mivel itt még az utolsó kanyar is tartogathat meglepetéseket. Holnap szeretnék pontot szerezni, ha lehet minél többet, ezért dolgozunk. Kicsit változtatunk még a beállításokon, de nagyjából rendben vagyunk."


Faster Management

2009. június 25., csütörtök

Talma a beállításokra koncentrál Assenben

Napsütéses idő fogadta a gyorsasági motoros világbajnokság résztvevőit a soron következő nagydíjon, Assenben. A holland kisváros pályájáról jó emlékei vannak Talmácsi Gábornak, hiszen tavaly nyerni tudott itt a drámai öt körös versenyen.

Idén két kategóriával feljebb veszi fel a küzdelmet a riválisokkal a magyar versenyző. Talma számára a cél továbbra is a motor megismerése, hiszen világbajnokunk az előző versenyen debütált a királykategóriában.

Gábor azóta csak egy napot tesztelhetett Barcelonában, és most újra nagydíjon kell bizonyítania. A megszokottól eltérően Hollandiában egy nappal hamarabb kezdődik a versenyhétvége, így ma már szabadedzést rendeztek. Talmácsi motorján sok minden változott az előző versenyhez képest, most az újítások összehangolására koncentráltak. Az edzés első felében Talma több versenyzőt is maga mögött tudott, míg végül tizenkilencedikként zárt. Ma sok mindent kipróbált a csapat, így holnap az időmérőn javulás várható, reményeik szerint száraz körülmények között.


Talmácsi Gábor (1’41.380) nyilatkozata:"Pozitívan értékelném a mai edzést, sok újítást kipróbáltunk. Holnapra változtatni fogunk a motoron és remélhetőleg ezekkel sikerül lényegesen gyorsulni. Jó lenne, ha maradna a száraz idő, mert akkor tudnám igazán tesztelni a változtatásokat. Bennem is és a motorban is több van, az időmérőn szeretném ezt az eredményemmel is megmutatni."

Holland Nagydíj, Assen, 2009.06.25 szabadedzés:

1. De Puinet 1’37.842
2. Rossi 1’37.847
3. Stoner 1’37.877
4. Lorenzo 1’38.061
5. Dovizioso 1’38.092
19.TALMÁCSI 1’41.380

Faster management

Talmácsi interjú videó

Gavin Emmett a Katalán Nagydíj után kameravégre kapta nemzeti hősünket, Talmácsi Gábort, hiszen nem mindennapos eset, hogy a szezon közepén új versenyzővel bővül a 800 kcm-esk mezőnye.

A felvétel elején egy rövid összefoglaló látható Catalunyáról és a depóról, majd Emmett arról faggatta Talmát, milyen érzés a MotoGP királykategóriájában versenyezni. Gábor az élményein kívül arról is mesél, mit vár az Assen és a Brno GP-től, s mit gondol a Balatonringről.
Az interjú angol nyelven készült, de kevés angol nyelvtudással is könnyen megérthető.

A videó a Dorna tulajdona, s a saját, hivatalos youtube csatornáján tette közzé.

Motorshow Assenben

Az asseni pályát nem véletlenül nevezik „Katedrálisnak”. A jelenlegi versenypályák közül ez az aszfaltcsík tekinthet vissza a legrégebbi múltra, hiszen itt már 1949 óta rendeznek világbajnoki futamot!
Aki ide ellátogat, szó szerint a történelemmel találkozik, elég csak egy körsétát tenni a TT múzeumban!
Tegnap pont itt, a múzeum előtt került megrendezésre a MotorDreamEvenTT fantázianevű motorshow, melyen a rajongók számára nagy múlttal rendelkező, igazi klasszikus motorokat mutattak be a MotoGP versenyzői közül néhányan.

Jorge Lorenzo Jarno Saarinen 250 kcm-es Yamaháját, Colin Edwards Jack Middelburg 500 kcm-es gépét mutatta be, mellyel 1980-ban nyerte az asseni futamot.

Chris Vermeulen saját példaképének, Barry Sheene-nek 1976-ból való 500-as Suzukijára pattanhatott, míg Marco Melandri Lorenzo Pasolini 1968-as Benellijén parádézott.

A shown Talmácsi Gábor és csapattársa, Yuki Takahashi is részt vett, Bob McIntyre és Mike Hailwood 76-os évjáratú Hondáját próbálhatták ki.

Nézd meg a videót itt:


Simoncelli elkelt!

Vége a találgatásoknak! Fausto Gresini bejelentette, hogy a 250 kcm-esek kurrens világbajnoka, Marco Simoncelli 2010-től a San Carlo Honda Gresini csapat színeiben indul a királykategóriában.

Nem mellékes, hogy eme örömteli bejelentés sokban függött attól is, hogy a San Carlo, mint szponzor, szerződést hosszabbított az olasz csapattal, így elgördültek a financiális akadályok is a csapat elől. Fausto Gresini elmondta: „Marconak a DNS-ében van mindaz, amit mi elvárunk egy versenyzőtől, tehetséges, elszánt és tettre kész, alig várjuk, hogy együtt éjük át az izgalmakat! A Honda is nagyra értékeli őt és hisz a potenciáljában, úgyhogy ők is nagyon örülnek, hogy jövőre Simoncellivel állunk a rajtrácsra.”

Tény, hogy Marco az agresszív, bevállalós vezetési stílusáról híres, ami nemcsak büntetéseket, hanem szép eredményeket is hozott számára: 9 grad prix győzelem, melyből 7-et a 250-esek között szerzett, 22 dobogós helyezés, 11 pole pozíció írnak a többiek a „rovására”!

Már csak az a kérdés, hogy Toni Elías vagy Alex de Angelis lesz az, aki a nyergét átadni kényszerül a 183 cm magas óriásnak…

2009. június 23., kedd

Takahashi indul Assenben!

Yuki Takahashi megerősítette, hogy sérülése ellenére indul az Assen GP-n! A japán versenyző elmondta, hogy úgy érzi, nem fogja hátráltatni kézsérülése, amit a katalán futam első körében elszenvedett esése okozott. Az ujján keletkezett kis törést végül nem műtötték meg, de a spanyol futamot követő teszten nem tudott részt venni a japán.

Viszont így a két motoros, két versenyzős istálló, a Scot Racing akár nehéz helyzetbe is kerülhet az asseni pályán. Kettes számú motor híján a többnyire esős versennyel büszkélkedő Holland Nagydíj igen rizikós vállalkozásnak tűnik. Reménykedjük, hogy nem lesz eső, hiszen nemcsak Takahashinak, hanem Talmának sincs 2. számú motorja, egyelőre… Hajrá Talma!

Espargaró indul Németh Balázs helyett

Megműtötték Németh Balázst, a Balatonring Team versenyzőjét, aki a valenciai tesztek alatt bukott egy hatalmasat és eltörte bal kézközépcsontját. Mivel a magyar versenyzőnek egy hónapig pihennie kell, mielőtt egyáltalán leveszik a rögzítést a kezéről, az Assen GP-t kihagyni kényszerül.

Helyette a spanyol Aleix Espargaró képviseli a csapatot a „Katedrálisban”, ahogy a holland aszfaltcsíkot nevezik. Aleix rutinos versenyző a 250 kcm-es géposztályban, bár a világbajnokságot lecserélte a Spanyol Bajnokságra, ahol jelenleg egy Yamahával versenyez.

Egy motor a MotoGP-ben??

Úgy tűnik egyre közeledik az az idő, amikor két motor helyett csak egyetlen vas áll a versenyzők rendelkezésére a MotoGP-ben.

Carmelo Ezpeleta, a Dorna fejese, ugyanakkor egy spanyol rádiónak elmondta, hogy az új szabály bevezetését egyelőre csak a sikeresen szereplő "flag-to-flag" szabály késlelteti. Azt ugyabár bajos lenne egy szál motorral prezentálni.... A szabály lényege, hogy egy száraz és egy vizes gumival felkészített motor között válthatnak a versenyzők a futam alatt, az időjárás és az aszfalt nedvességének figyelembevételével.
Mindamellett, hogy mókás látvány vilgágsztárokat látni átpattanni egyik nyeregből a másikba, úgy tűnik ez az egyetlen aduász szól az egy-motoros-szabály bevezetésével szemben.

Az idei szezonban a le mansi és mugelloi futam alatt is nélkülözhetetlen volt a 2. számú motor.
Az eddzéseket, kvalifikációkat pedig teljesen felborítaná annak hiánya. Elég csak belegondolni, mi történik, ha elesik egy versenyző!

Ezpeleta emondta, hogy ő is csak reméli, hogy jövőre is 2 motorral fog versenyezni a MotoGP mezőnye, de gyorsan hozzá is tette, hogy sajnos nem rajta múlik a dolog!

2009. június 22., hétfő

Vegyél részt a Legendary Tour 2009-en!


Bizony-bizony már ilyen is van, naná, hogy az olaszoknál… A Dainese és az AGV 1000 km-es túrára invitál a Dolomitok lélegzetelállító hajtűkanyarjaiba. Persze legendás társaságot is kínál hozzá Giacomo Agostini, Marco Lucchinelli és Max Biaggi személyében, ugyanis a motorsport eme három kiemelkedő alakja fog együtt túrázni a társasággal!
A túrához játék is kapcsolódik. Ha 250 EUR értékben vásároltál Dainese vagy AGV terméket, kapsz egy speciális kódot tartalmazó kupont. Ezt a kódot aktiválni tudod a Dainese honlapján, s ha szerencsés vagy, egyike lehetsz a 18 nyertesnek, akik részt vesznek a túrán.

További infókat a Dainese honlapán találsz!

2009. június 20., szombat

Simoncellit megkörnyékezték...

A kiváló képességű olasz versenyzőért kapkodnak a királykategória versenyistállói! Ugyanakkor Marco Simoncellinek és menedzserének, Carlo Pernatnak nehéz döntést kell meghoznia.

Már a Katalán Nagydíj alatt szárnyra kaptak a pletykák a depóban, hogy bizony már meg is köttetett egy 2 éves megállapodás a 22 éves versenyző és a HRC között, pedig a fürtös olaszért a Ducati és a Suzuki is jelezte érdeklődését.

Pernat ugyanakkor azt nyilatkozta egy angol magazinnak, hogy Simoncelli a Honda és a Yamaha között vacillál. A szíve persze a Yamaha felé húz, de ott csak a Tech 3 szatellit csapatban lenne helye, míg a Honda teljes gyári támogatottságot ajánlott.

Mindenesetre Simoncelli még Assen előtti döntést ígér!

2009. június 18., csütörtök

Talma sajtótájékoztatót tartott


Tegnap délután került megrendezésre a MOL, a Scot Racing Team MotoGP és Talmácsi Gábor közös sajtótájékoztatója, melynek a Boscolo New York Palace adott otthont. Az eseményen valamennyi média képviseltette magát.

Talma elmondta, hogy milyen óriási lehetőség számára az, hogy a MOL segítségével a Scot Racing Team MotoGP csapat versenyzőjeként folytathatja a pályafutását a királykategóriában. Továbbá mesélt arról is, milyen nagy a különbség a 250 kcm kategória és a GP kategória gépei között. "Bevallom őszintén először nem mertem teljes gázt húzni, nehogy leessek a motorról! :) Majd néhány ismerkedő kör megtétele után egyre jobban éreztem a motort. Óriási dolog, hogy a GP kategóriában versenyezhetek.Tudom, sokat kell még tanulnom és tapasztalnom, de készen állok a feladatra, hatalmas bennem a motiváció. Minden erőmmel azon leszek, hogy rászolgáljak a MOL, a csapatom és a szurkolóim bizalmára.”

Cirano Mularoni, a Scot Racing Team csapat tulajdonosa arról beszélt, hogy mivel korábban már állt kapcsolatban a magyar motorossal, így tudta, Gábor egy remek versenyző és egy olyan személyiség, aki érdemes a bizalomra. „Sajnos 2006-os szezont követően az aláírt megállapodásaink nem tették lehetővé, hogy szerződést hosszabbítsunk Gáborral, de nagyon örülök, hogy most ismét együtt dolgozhatunk.”

Alberto Martinelli, a csapat sportigazgatója elismerően beszélt Talmácsi Gábor barcelonai bemutatkozásáról. „Amikor megszületette a végső döntés, hogy Gábor indulhat a versenyen kicsit kételkedtünk, hogy biztosan az e a legjobb megoldás, ha egyből a mélyvízben kezd. De Gábor ránk cáfolt és minden kételyt eloszlatott a teljesítményével.”

Stefano Favaro, Gábor menedzsere elmondta, hogy nagyon kemény időszakon vannak túl, de megérte kitartani, hiszen Talma ott van a legjobbak között, ahová tartozik. „Nagyon nagy köszönettel tartozunk a MOL-nak és a csapatnak. Most egy új korszak veszi kezdetét. A célunk az, hogy Talma már most, az első évben sem csak résztvevő legyen a világbajnokságon, hanem eredményesen tudjon szerepelni, mint a korábbi években. Hiszem azt, ahogy az idő telik, igazolni fogja döntésünket és biztos vagyok abban, hogy a szurkolókkal, motorsport rajongókkal közösen fogunk még együtt örülni Gábor sikereinek.”

A következő versenyre Hollandiában kerül sor, majd szünet nélkül folytatódik a bajnokság és Laguna Seca-ba utazik a GP mezőnye, már Talmácsi Gáborral együtt.

Így krosszozik Dovizioso!

Tudvalevő, hogy sok MotoGP versenyző választja a krosszozást kikapcsolódásnak, gyakorlásnak, eddzésnek egyaránt. Nézd meg, hogy krosszozik Andrea Dovizioso!

2009. június 16., kedd

Melandri összetörte magát


A Katalán Nagydíj utáni egynapos teszt végén Marco Melandri hatalmasat bukott a montmelói aszfaltcsík 6. kanyarjában. A látvány sokkolt mindenkit, főleg, hogy az eséstől úgy megütötte a fejét, hogy néhány percig teljesen zavart állapotban volt. A Clinica Mobile természetesen rögtön ápolásába vette az olasz “főnixmadarat”, s mint kiderült megrepedt a jobb kézfejében egy csont és a bal bokájáról is letörött egy csontdarab. Ennek ellenére Melandri bizakodó és üzeni a világnak: ott lesz Assenben!

Friss képek Talmáról

Friss képek Talmáról a Katalán GP-ről. Klikkelj rá és megjelenik nagyban!









2009. június 15., hétfő

Rossi és Lorenzo lélegzetelállító párbaja


Nem mindennapi párharc zajlott a Katalán GP királykategóriájában. A Fiat Yamaha csapat abszolút dominanciáról tett tanubizonyságot, annak ellenére, hogy a két pilóta és motor felkészítése paravánnal elválasztva, teljesen elszigetelve történik.

Valentino Rossi végül hajszálnyi előnnyel tette zsebre pályafutása 99. futamgyőzelmét csapattársa, Jorge Lorenzo előtt, bár a csata csak az utolsó kanyarban dőlt el.

A versenyt Rossi így kommentálta: „Mamma Mia!!! Így mondjuk mi Olaszországban! Őszintén mondom, ez a győzelem életem egyik legjobb és legnehezebb győzelme volt! Talán a laguna secai volt fontosabb, de ez nagyobb diadal volt, mert már nagyon régóta nem történt meg velem, hogy az utolsó kanyarban dőlt volna el a meccs, pedig két hete erről álmodozom. A győzelmemet szereném Jeremy Burgessnek ajánlani, mert sajnos tegnap meghalt az édesanyja. Így szeretném megköszönni neki és az anyukájának, mert nélkülük nem tartanék itt. Most megyek és alszom egy jó nagyot, mert ki kell pihennem ezt a sok izgalmat!”

Yamaha Racing



Simon benézte...

Bizarr eset történt Julian Simonnal Barcelonában… Az Aspar csapat pilótája remek versenyzést követően egy körrel a vége előtt, a célegyenes után győzelmi ünneplésbe kezdett, így üldözői szépen elhúztak mellette.

“Itt teljesen másképp számolják a köröket, mint a többi versenypályán” – magyarázza Simon a motogp.com-nak. “Amikor kiteszik az L1 jelzést, az valójában az utolsó előtti kör, mert az utolsó kört nullával jelzik. Mielőtt elvettem a gázt, teljesen megfeledkeztem arról, hogy ránézzek a kockás zászlóra. Csak arra eszméltem fel, hogy a többiek csúcstempóban előztek meg, úgyhogy visszaálltam küzdeni legalább a pódiumért.”




A futamot végül Iannone nyerte, ráadásul a célfotó alapján még a dobogóról is lecsúszott Simon. Helyette csapattársa, Sergio Gadea vitte haza a bronzot.

Lorenzo speciális festése


A Fiat Yamaha 22 éves spanyol versenyzője, Jorge Lorenzo nagyon készült a hazai versenyre. Speciális festést kapott bukója és persze a motorja is! Ezzel az egyalkalmas megjelenéssel kimondottan a montmelói pályát tisztelte meg, továbbá az FC Barcelona foci klubot.


Lorenzo elmondta, hogy egész életében Barca-drukker volt, még Rómába is elment, hogy személyesen láthassa, amint a csapat megnyeri a Bajnokok Ligáját.
A tisztelet kölcsönös, hiszen Jaume Ferrer és Joan Boix, a klub fejese is eljött Lorenzo futamára, hogy megcsodálják az egyedi festést.

„Nagyon büszke vagyok rá, hogy itt lehetek és ezekben a színekben pompázhatok” –lelkesedett Lorenzo. „Ott voltam Rómában a döntőn, és látni a Barcát nyerni, egy álommal ért fel! Boldog vagyok, hogy biztosíthatom támogatásomról a csapatot ilyen módon, s remélem az én szurkolóimnak is tetszeni fog. Sokukat ismerem, s tudom róluk, hogy ők is nagy Barca-fan-ok!”


Yamaha Racing

2009. június 14., vasárnap

Talmácsi bemutatkozott a MotoGP-ben!


Eltűnt a szikrázó napsütés Barcelona egéről, vasárnap reggelre felhős időre ébredt a MotoGP mezőnye.
A rekkenő hőség azonban maradt, mindenki azért fohászkodott, hogy az eső távol maradjon a katalán pályától.

Talmácsi Gábor ma reggel már jobban érezte magát, a betegsége múlni látszott. A bemelegítő edzésen remekelt a magyar versenyző, aki egyre jobban összeszokik a Hondával és ezen a tréningen tovább csökkentette hátrányát a többiekhez képest.

A MotoGP rajtrácsára életében először állhatott fel a két évvel ezelőtti 125 köbcentis világbajnok. A tizenkilencedik helyről vágott neki a huszonöt körös versenynek. A rajtot jól kapta el a 41-es motoron ülő Talmácsi, sokáig üldözte az előtte haladókat. Ahogy teltek a körök a mezőny kissé elnyúlt a magyar versenyzőtől, de Talma folyamatosan jó időeredményeket produkált. A végén nem érte utol az élen lévő Rossi és Lorenzo a Hondán repesztő Talmácsit, így körön belül végzett élete első MotoGP nagydíján.

A Katalán Nagydíjat fantasztikus csatában Rossi nyerte a hazai pályán versenyző Jorge Lorenzo előtt. Talmácsi Gábor tizenhetedik lett.


Holnap egy napos teszt vár az újdonsült magyar MotoGP versenyzőre, utána pedig már készülhet a két hét múlva sorra kerülő asseni Holland Nagydíjra.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:


"Nagyon boldog vagyok, hogy sikeresen túl vagyok a MotoGP debütálásomon. Sok versenyző el sem jut ide, ez egy hatalmas lehetőség számomra. A motorról újabb hasznos információkat gyűjtöttem a huszonöt kör alatt, a holnapi teszten is folytatom a motor minél részletesebb megismerését. Már sok olyan funkcióját tudom használni a gépnek, amit eddig egyetlen motoromon sem kellett figyelnem, de úgy érzem, jól haladok a tanulással. Hihetetlenül fárasztó egy MotoGP futamot teljesíteni, ehhez is hozzá kell szoknom. Nagyon várom, hogy Assenban újra átélhessem ezt a kellemes fáradtságot."


MotoGP, Katalán Nagydíj végeredmény:

1. Valentino Rossi
2. Jorge Lorenzo
3. Casey Stoner
4. Andrea Dovizioso
5. Loris Capirossi
17. Talmácsi Gábor

Faster Management

2009. június 12., péntek

Talma a MotoGP királykategóriájában folytatja!!!



A MOL FŐSZPONZORKÉNT INDÍTJA TALMÁCSI GÁBORT A MOTO GP-BEN


Talmácsi Gábor a Scot Racing Team MotoGP versenyzőjeként a gyorsasági motorsport királykategóriájában, a MotoGP-ben folytatja pályafutását.


Az induláshoz szükséges anyagi háttér megteremtését a MOL főszponzori szándéknyilatkozata tette lehetővé, amelyben rögzített feltételek teljesülése esetén megfelelő pénzügyi támogatásáról biztosította a versenyzőt, és így a MOL a Scot Racing Team MotoGP főszponzorává válhat.Az elmúlt napok tárgyalásai során Jorge Martinez „Aspar” ígéretéhez híven hozzájárult ahhoz, hogy Gábor továbblépjen. Az új irányt Cirano Mularoni, a Scot Racing Team MotoGP vezetőjének ajánlata jelölte ki, ami lehetővé tette Talma számára, hogy versenyezhet a legnagyobbak között. A mai napon a Honda is áldását adta, hogy Gábor teljes értékű versenyzője legyen a Scot Racing Team csapatának, így minden technikai akadály elhárult a folytatás elől.


Gábor neve ott szerepel a Katalán Nagydíj hivatalos rajtlistáján, és ez az indulási jog a további 11 még hátralévő futamra is megilleti az idei szezon során.


„Óriási a lehetőség! Köszönöm a menedzseremnek, Stefanonak, akivel sosem nem adtuk fel, a MOL-nak, hogy kitartottak és kitartanak mellettem. A barcelonai verseny során a motorral való ismerkedés lesz az elsődleges cél, hiszen most ülök majd először fel rá, de minden tőlem telhetőt megteszek, hogy bebizonyítsam: rászolgáltam e bizalomra. A hátralévő versenyeken szeretnénk felzárkózni az élmezőnyre. Hatalmas élmény és érzés lesz holnap kigurulni a boxból az új motorral és mától a királykategóriában versenyeznem a legjobbak között első kelet-európaiként. Ez a hétvége számomra és a szurkolóimnak is a motorozás ünnepe lesz.” – mondta el a támogatás kapcsán Talma.


„Sok támadást kaptam az utóbbi időben, de azt gondolom, hogy ez még erősebbé tett – folytatta Stefano Favaro, Talmácsi Gábor menedzsere. – Nem volt túlságosan sok időnk megoldást találni, de éjt nappallá téve dolgoztunk, hogy Gábor mielőbb újra a pályán lehessen. Úgy vélem az elért eredmény önmagáért beszél, és még inkább megerősíti azt az összetartást, azt a bizalmat, ami kialakult Gáborral közöttünk. Szívből köszönöm a MOL-csoportnak, hogy ismét megmutatta nagyságát azzal, hogy teljes mellszélességgel Talma mögé állt. Továbbá köszönöm Gábornak, hogy hitt és továbbra is hisz bennem, köszönöm a menedzsment tagjainak kiváló munkáját és mindenkinek, aki segített. Büszke vagyok arra, hogy Magyarországon egy újabb nagy álom vált valóra. Talma a világ legjobbjai közé került, ahová tehetsége alapján eddig is tartozott. ”

Faster Management